Laparoskopik Histerektomi

Kadınlarda cerrahi bir operasyon ile rahmin alınması histerektomi olarak isimlendirilir. Düzensiz kanama, kasık ağrısı, uterus myomları, şiddetli adet ağrısı, rahim sarkması, doğum komplikasyonları ve kanser öncesi belirtiler nedeniyle histerektomiye başvurulabilir. Histerektomi vajinal, laparoskopik ve abdominal yöntemlerle uygulanabilir.

Laparoskopik histerektomi son yıllarda en sık kullanılan yöntem olup kapalı ameliyat olarak da bilinir. Minimal invasive cerrahi prosedür olan laparoskopik histerektomide karın altından ve kasıklardan 1’er cm’lik delikler açıldıktan sonra yapılan küçük kesiden kamera yerleştirilir. Bu kameradan alınan görüntü monitörde izlenerek ameliyat gerçekleştirilir. Laparoskopik histerektomi en çok myom oluşumlarında tercih edilir. Bunun dışında rahim ağzı kanseri, rahim kanseri, yumurtalık kanseri gibi durumlarda da uygulanabilir.

Genel anestezi altında gerçekleştirilen laparoskopik histerektominin süresi açık ameliyatlara göre daha uzun olsa da ameliyat sonrası ağrı ve enfeksiyon oluşması riski daha azdır. Ameliyat esnasında bazı kadınların yumurtalıkları alınmaz. Yumurtalıklar alınmazsa operasyondan sonra kadının hormon alması ihtiyacı oluşmaz. Eğer hastanın ailesinde yumurtalık kanseri öyküsü ya da yumurtalıklarında anormal bir büyüme varsa yumurtalıklar çıkarılır. Servisin yerinde tutulduğu cerrahi Laparoskopik Supraservikal Histerektomi, tüm uterusun ve servisin çıkarılması Total Laparoskopik Histerektomi olarak adlandırılır.

Hastalar laparoskopik histerektomiden sonra birkaç gün hastaneden tutulabilirler. Operasyondan sonra yaklaşık bir ay vajinal kanama görülür. Eğer laparoskopik histerektomi ile rahim ağzı alındıysa hastanın bir daha PAP Smear testi yaptırmasına gerek kalmaz.