Genital Kondilomların Tedavisi

Genital siğiller 100’den fazla farklı türü olan İnsan Papilloma Virüsü’nden (HPV) kaynaklanır. 6 ve 11 numaralı alt tipler genital siğillerin yaklaşık %90’ının oluşum nedenidir. Kansere neden olma olasılıkları oldukça düşüktür. Ancak HPV’nin 16 ve 18 alt tipleri nadiren genital siğile neden olmalarına rağmen kansere yol açabildikleri için yüksek riskli olarak kabul edilirler.

HPV cinsel aktivite esnasında ciltle temas yoluyla yayılır. Bazı tiplerinin servis ya da vulva kanserine dönüşebilmesi nedeniyle kadınlar açısından daha tehlikeli olan genital kondilomlar ağrıya ya da kaşıntıya sebep olabilir. Vajinanın içinde ya da dışında, rahim ağzında, anüsün içinde ya da dışında genital kondilomlar görülebilir.

Genital siğillerin bir tedavisi yoktur. Yapılan tedavi yalnızca görünen siğillerin ortadan kaldırılmasına ve yayılma riskinin azaltılmasına yönelik olmaktadır. Genital kondilom tedavisinde krem, kriyoterapi, elektrokoterizasyon, lazer ya da cerrahi yöntemler kullanılabilmektedir.

Bitki bazlı reçineler siğil dokusunu yok etmekle birlikte yalnızca lezyon üzerine uygulanmalı ve sağlıklı deri ile temas ettirilmemelidir. Bu nedenle kullanımı zor olup hamilelikte kullanılması da önerilmemektedir.

Kremler siğil dokusunu kimyasal olarak yakma yoluyla tedavi ederler. Ciltte kızarıklığa neden olabilen kremlerin uygulanmasının ardından cinsel ilişkide bulunulmamalıdır.

Kriyoterapi diğer bir deyişle dondurma yönteminde siğil sıvı nitrojen püskürtülerek dondurulur. Siğilin çevresinde kabarcıklar oluşur ve siğil dağılıp cilt iyileşince yeni cilt meydana çıkar.

Elektrokoterizasyon yönteminde uygulama bölgesine lokal anestezi uygulanır. Uyuşma sağlandıktan sonra siğiller yüksek frekanslı elektrik akımı ile yakılır.

Lazer tedavisi zor siğillerde kullanılan etkili bir yöntemdir. Ağrısız bir işlem olup hafif sedasyon altında yapılır.

Genital kondilomların cerrahi tedavisi siğillerin bulunduğu taban dokunun tamamen yok edilmesi amacıyla anestezi altında yapılır.