Miyom Tanı ve Tedavisi

En yaygın olarak karşılaşılan kadın hastalıklarından biri olan miyomlar genelde iyi huylu tümörlerdir. Çok nadiren kansere dönüşebilen miyomlar kadınların doğurganlık dönemlerinde rahmin kas tabakasından kaynaklanarak meydana gelen anormal doku olarak tanımlanabilir. Çoğunlukla 30-40 yaş aralığındaki kadınlarda görülen miyomlar, fibroid ya da leiomyoma olarak da adlandırılırlar.  Miyom oluşumunun nedeni tam olarak bilinmese de hormonal değişimlerin diğer bir deyişle östrojen hormonunun miyom oluşmasında ve büyümesinde etkisi olduğu görüşü hakimdir.

Miyomlar genelde belirti vermezler. Ancak bazı kadınlarda karın ağrısı, adet düzensizlikleri, adet kanamasının miktarında artış, ara kanama, kabızlık, sık idrara çıkma ihtiyacı, cinsel ilişki sonrası kanama ve şişkinlik hissi gibi belirtilere neden olabilirler. Menopoz dönemiyle birlikte miyomlar küçülme eğilimi gösterirler. Eğer menopozdan sonra büyüme devam ediyorsa miyomların kötü huylu tümörlere dönüşüp dönüşmediği düzenli olarak kontrol edilmelidir.

Miyom tanısı vajinal muayene ile koyulabilir. Miyoma bağlı olarak görüldüğü düşünülen belirtiler varsa tanının netleşmesi için ek laboratuvar testlerinden ve radyolojik görüntüleme tetkiklerinden yararlanılabilir. Ultrasonografi ile yeterli veri elde edilemezse MR tercih edilebilir. Histerosonografi de miyom tanısında kullanılan yöntemlerden biridir.

Miyom tedavisinde farklı yöntemler kullanılması mümkündür. Belirti vermeyen ya da hafif şiddette belirtiler veren miyomlar düzenli olarak takip edilir.

Miyom Tedavi Yöntemleri