Micro TESE Nedir?

Menisinde hiç sperm hücresi bulunmayan hastaların testislerinden mikroskopik operasyonla alınan dokuda sperm aranması prosedürüne Micro TESE denilir. Cerrahi bir prosedür olan Mikro TESE bazı nedenler dolayısıyla menisinde sperm hücresi bulunmayan kişilere uygulanabilir. Bu durum;

Ağrısız bir işlem olan Micro TESE anestezi altında yapılır. Her iki testisin en az 4 farklı noktasından mikroskop altında doku örneği alındıktan sonra alınan doku örnekleri işlemden geçirilerek canlı sperm hücreleri ayrılır. Ayrılan sperm hücreleri mikroenjeksiyon işleminde kullanılmaktadır.

Testis biyopsisi ile Micro TESE işlemleri birbirinden farklıdır. Testis biyopsisinde testisin tek bir bölgesinden örnek alınmakta olup testinin diğer bölgelerinde sperm üretimi olma olasılığı bulunmaktadır. Testis biyopsisi yapılarak sperm hücresine rastlanması mümkün olmayan hastalarda Micro TESE yöntemi ile sperm hücresinin elde edilmesi söz konusu olabilmektedir. Mikro TESE prosedürü ile elde edilen sperm hücreleri dondurularak saklandıktan sonra hastanı tüp bebek tedavi programı başlatılır. Böylece sperm bulunamama ihtimaline karşı gereksiz yere tedaviye başlanması riski ortadan kaldırılır. Dondurma işlemi spermin kalitesinin bozulmasına neden olmaz. Aynı zamanda ikinci kez tüp bebek tedavisi denemesi durumunda TESE prosedürünün tekrarlanması gerekliliğini ortadan kaldırır.

Micro TESE prosedürü sonrasında canlı sperm hücresinin elde edilememesi gibi bir risk vardır. Bu durum kişi özelinde değişiklik gösterebilir. Hormonal ya da genetik problemler yaşayan hastalara kıyasla sperm kanallarında tıkanıklık olan hastalarda canlı sperm hücresi elde edilme şansı daha fazladır.